close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על מה תקפיד משטרת התנועה?

מערכת שורשג שבט, תשעד04/01/2014

דובר המשטרה מצהיר בסיכום שנה וביערכות לשנה נוספת- המטרה של השוטרים היא להציל חיים ולא להעניש. אז על מה יקפידו יותר בשנה הבאה?

תגיות:

המאבק להצלת חיים בכבישים – סיכום שנת 2013
בשנה החולפת נעצרו למעלה מ-1300 עברייני תנועה עד לתום ההליכים ונרשמה ירידה של למעלה מ- 800 תאונות דרכים בשנה האחרונה.

עם תחילת שנת 'המפנה' שקבעו והשר לביטחון הפנים,ח"כ יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו שעיקרה הוא, הפחתה בכמות נפגעי תאונות הדרכים ובהמשך לכך, החליטה ממשלת ישראל כי עד לשנת 2016 יש לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות הדרכים ל- 280, לכל היותר החלה משטרת ישראל באמצעותו של אגף התנועה בסיוע משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד המשפטים ומשרד

החינוך ועוד, להשקיע את כל כוחותיו ומשאביו בהשגת מטרה אחת – להציל חיים בכבישים.

מאז תחילת השנה חלה הפחתה דרסטית בכמות הנפגעים בכדי 900 וכמו כן צומצמו תאונות הדרכים ב-812 מיקרים.

למרות זאת עדיין המאבק מאתגר את כל הגופים העוסקים בכך, ובעיקר כאשר בשנה החולפת נהרגו 8 בני אדם יותר מהשנה החולפת שבה נרשמה ירידה מדהימה של 100 הרוגים פחות מהשנה שקדמה לה.

באגף התנועה מיישמים את הלקחים מכל התאונות הנחקרות על ידו.המסקנות הללו כל כולם נועדו להציל חיים ולהוות כלי פעולה בקרב אוכפי החוק על מנת להציל חיים. בין המסקנות העולות ושמבוצעות בפועל ניתן לציין את הדברים הבאים:

שוטרי התנועה ממקדים את פעילותם בדגש על בדוחות איכות ולא כמות. המשמעות היא מתן דוחות ואכיפה הדוקה ביותר על עבירות המסכנות חיים ועבירות ביריונות בכביש (כגון: חצייה צומת באור אדום, חציית קו הפרדה, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל) – מדובר בנתון מדהים של ירידה ב-40% במתן דוחות לנהגים.

כמו כן מתמקדים שוטרי התנועה באכיפה ב"כבישים אדומים ובכבישים בינעירוניים ו"רחובות אדומים שבהם מתרחשות תאונות רבות במיוחד". אכיפה נוספת נעשית בתחום העירוני – תוך דגש לאחריות המוטלת על ראשי הערים בשיתוף פעולה לצמצום ההרוגים בתחומם.

משטרת התנועה הארצית ויחידות התנועה האחרות ממקדות את פעילותם באוכלוסיות המוגדרות כפגיעות, כגון: הולכי רגל, ילדים ורוכבי דו גלגלי.חשוב לציין כי השנה נהרגו חמישה הולכי רגל פחות משנה שעברה, אולם האתגר גדול מאחר ואוכלוסייה זו מהווה כשליש מסך ההרוגים השנה.

מאידך האכיפה התמקדה גם באוכלוסיות הנהגים שיש להם פוטנציאל לפגוע כגון:

נהגי כלי רכב כבד ועברייני תנועה שחוזרים על עבירות התנועה שוב ושוב.יש לציין כי פעילותם של השוטרים הביאה בשנה החולפת למעצרם של למעלה מ- 1300 נהגים עד לתום ההליכים המשפטיים.נתון חשוב הוא המניעה היזומה ובעיקר במערכות הסברה. בשנה החולפת נעשתה התמקדות בהסברה ואכיפה במגזר הלא יהודי, תוך שיתוף פעולה ארוך טווח ושיטתי עם הרשויות המקומיות.

בראיית פניה עתיד...
לקראת השנה האזרחית שהחלה, ראש אגף התנועה ניצב משה צ'יקו אדרי, החליט כי יושם דגש בהשגת מטרה אחת הצלת חיי אדם בכבישים ולשם כך הוא יפעל לרתימת כלל השותפים העוסקים בבטיחות בדרכים לשיתוף פעולה מתואם ורציף למען הצלת חיי אדם בכבישים.לשם ביצועה של התוכנית לראשונה, נערכה השבוע, ביוזמת אגף התנועה, סדנא בין משרדית לגיבוש יעדי פעולה לשנתיים הבאות, לכלל השותפים העוסקים בתחום.בין הנושאים שנידונו ויישומו בשטח ניתן לציין את חלקם של שוטרי התנועה כנותני שירות וסיוע למשתמשי הדרך.לשם כך פועל אגף התנועה לפיתוח אפליקציה בטלפונים הסלולארים שתספק את כל המידע העדכני הנחוץ לאזרח, כולל מיקום מכשור האכיפה האלקטרוני קרי המצלמות.

חידוש נוסף שאגף התנועה פועל לקדמו הוא הקמת וועדה ציבורית אשר תקבע את מיקום עמודי המצלמות, בהתבסס על נתוני מחקר שיובאו בפניה. חברי הוועדה יהיו אנשי ציבור, אקדמיה ותקשורת והכל כדי לאפשר שקיפות מקסימאלית לציבור.

בשנת 2014 יתמקדו שוטרי ומתנדבי אגף התנועה באכיפת עבירות של היסח דעת, בדגש על שליחת מסרונים מסלולאר במהלך נהיגה.

לסיכום, המטרה של משטרת ישראל היא להמשיך ולהפחית את מספר תאונות הדרכים ולא לרשום דוחות לנהגים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה